LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg under mars 2012

Av Lexxx - 4 mars 2012 10:56

"Jag seglar på ett par vita moln, men vet ej vart jag är på väg.

Du vet hur mycket ja älskade dig men nu går jag i förväg. 

Jag seglar på ett par vita moln och hoppas du förstår

Att ju längre tid jag spenderar tid med dig river du upp mina sår."

LexX 2012-4/3



Fy vilken dikt man kan komma på när man är Trött, seg och allmänt.... Dryg??

Men så som det står i texten känner jag just nu. Den känslan suger för all jag vill göra är att vara med den personen. Den här personen var den jag vill dela mitt liv med ett bra tag. Men som denne person en gång sa : Shit happends.

De orden tog kol på mig ett tag men jag är över det nu. Framtiden har mer att erbjuda och det ska man ju vara öppen för.


Jag vet att kärleks drama och allt var det är, är ganska överskattat och för mig att visa känslor för en annan är svårt . Det är många som kan känna så, så jag vill visa att ni många inte är ensamma!


Men helt seriöst, jag kan inte släppa tanken på hur det kunde varit. Kan man det någonsin?


//LexX

Av Lexxx - 2 mars 2012 20:04

Det värsta som finns är bra minnen som man får upp när man umgås med den man en gång älskade. Att få känna den där tryggheten och att bara få vara. Att veta att den personen kände en från förr Få höra om man ändrats, på gott och ont.  Drömma sig tillbaka där man en gång var och känna glädjen eller till och med lyckan i det man hade är ett nerv sprakande projekt i både kropp och själ, Men att i samma stund vakna upp ur den här sköna "drömmen" eller visionen är riktigt drygt. Minnen som var fina förvandlas till hemska och man minns mer varför det tog slut från början.


Jag insåg att idag fick jag känna allt detta på mer än 2 timmar. Och ska jag vara ärlig, skulle jag göra om den trippen 100 Gånger om. Kanske inte ett förhållande igen, men känslan, den klår vissa känslor!


Ha det 

//LexX


Av Lexxx - 1 mars 2012 21:16

Om mindre än en timma ska jobb hinna ikapp mig.... Jag förstår inte att man ibland orkar gå med på saker man ändå inte tjänar på. Men att vara snäll är väl lönsamt? Eller? Men det är gött att veta att man åstadkommit något än att bara slösa tid på en dator.


Kan man leva livet helt ut om man lever skyddat från alla världens hemsk heter? Du har ju val hela tiden och bland dessa val har man ett val att leva varje dag som om den var den sista eller leva i framtiden. Men hur om man då lever för dagen hur kan man planera för det som är stort som ex. Bröllop. Och om man lever i framtiden, hur vet man då att nuet är bra?



Ha det så länge och sov för mig!


//LexX

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards