LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg under januari 2012

Av Lexxx - 26 januari 2012 22:15

1. Pirret man får för en när man ser någon man kan ha lite tycke för.

2. Att få vakna upp bredvid den man är förälskad i

3. Att kunna umgås med både den man är förälskad i och sina närmaste vänner eller bara i grupp utan att gulli-gulla.

4. "kärleks-känslan" , vad det nu är   

5. Att få bli älskad och älska tillbaka.


ja vad mer kan man säga, lite positiv måste man vara mot kärlek, lika mycket som man kan vara negativ !

Av Lexxx - 24 januari 2012 22:30

kanske det finns något som heter äkta kärlek, jag menar, är det inte det vissa drömmer om?

Jag vet att jag själv har fantiserat ibland hur kul, vackert, mysigt etcetera etcetera. Det skulle kunna bli. Att inget eller ingen skulle kunna komma i vägen för om det skulle bli jag och den personen jag vill vara med


Men seriöst! Man måste släppa drömmar om att träffa den "perfekte/perfekta". Dom kommer snart! Dom försöker bara jobba sig igenom den störa högen av fel personer innan de hittar just DIG! Håll ut, dom kommer ska ni se.


L.


Av Lexxx - 23 januari 2012 01:45

Om en person redan har bestämt sig att lita på vad en annan säger kvittar det hur mycket sanningstalande personen  försöker att säga sanningen.


Kan ni förstå att kärlek är så stor att man bara vill skrika högt över alla världens berg? Att man ibland har en sån stark saknad efter en person man verkligen bryr sig om att man vill gå av? Kan ni förstå att kärlek är den värsta drogen som inte har ett motgift?

Hur du än försöker fly från den kan du knappast gömma dig när du väl är kär. Man är rent sagt BLIND!


"Jag var blind en gång i tiden, men nu kan jag se".

Av Lexxx - 22 januari 2012 13:30

En dag av ensamhet kan skapa ro, en vecka av ensamhet kan skapa rastlös het, en månad av ensamhet kan skapa självständigt het men ett liv i ensamhet skapar otrygghet. Det finns inte många som kan erkänna att de minst en gång har försökt inbillat sig själva att de inte hör ihop med någon. Men där kan jag tycka personligt att dessa har fel. Det finns någon till alla.

Man kanske inte ska leta runt bland alla man möter och ha alla tankar hela tiden om att den nästa som kliver genom den där dörren, den är den rätte/rätta. Så är det ju i alla klassiska kärleksfilmer, nej jag menar inte att de är dåliga, men de flesta ta bara ut det som är "wow" eller "naw" scener.

 Jag måste dock vara lite kritisk mot mig själv, för vissa filmer som;  Life as we know it eller The back up plan(nu blev det väldigt mycket mamma-pappa-barn filmer men okej) dom visar MÅNGA svåra delar.


Men varför göra det svårare än vad det är? Juste vi är ju människor vi drar oss till det svåra och vill lösa den svåra geggan genom att ta den enkla vägen. Så illa är det oftast.


Ja , jag vet jag kan tappa tråden, men jag hoppas någon hänger med ;)

                                                                                                                                                                                                                                 L.

Av Lexxx - 21 januari 2012 22:26

Hej allihopa!

Först och främst vill jag säga att det jag skriver är vad jag tänker, ibland kanske meningarna kommer ut fel eller kanske ni missförstår tanken jag har. Jag vill även påminna att det andra skriver ska man ta med en nypa salt, man kan inte lita på allt en skriver. Men jag ska vara ärlig hela vägen!


Nu ska man se till att denna lilla blogg kan bli av och vara aktiv i med det jag vill få skrivet. Men egentligen, är det inte VÄLDIGT många som bloggar nu förtiden? Har vi inte sett, läst och hört allt? Vart man än klickar sig fram på Google kommer man till antingen någon som tar kort på något vacker eller vill att folk ska se och höra dem, eller ja läsa dem. de beror ju på om man sysslar med videoinlägg också. Antingen skriver man om sitt liv eller om någon annans liv.


Min mening med denna blogg är att få skriva det jag har i mitt huvud, kanske saker jag inte kan säga högt , kanske saker jag har sagt högt eller saker jag en dag kommer att säga. Händelser och citat kommer att hamna i mina inlägg med. Och är det någon som känner sig stött på något sätt när ni läser mina spalter, skriv en rad så kan vi diskutera saken, istället för att jag ska få någon spydig kommentar, jag älskar diskunioner så var inte "rädd" att ställa mig mot väggen!


Ja det var väl lite om vad dessa inlägg kommer att handla om. Hoppas ni får lika kul som jag hoppas att få ha!


L.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards