LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Lexxx - 4 mars 2012 23:00

Olika Religioner tycker är intressant ämne. Skulle det inte ha varit ganska lärorikt att få titta med och lyssna på när alla olika religioner skulle sitta i samma rum och diskutera. Det som kan vara väldigt intressant är om an skulle ställa var och en inom den religionen de tror på om varför de tror just så som de gör. Varför de följer dessa regler och varför de tror att deras skrifter är mer sannolik än de andas.

Det är tyvärr många idag som inte kan förklara varför de ex. är kristna eller tror på att Big Bang skapade jorden. Jag kan förstå vissa att det är svårt att tro på något de inte kan se eller ta på, men visst kan det vara skönt att ha något/någon som man tror på ?


Och varför tar många illa upp för att man ofta ifrågasätter en annan religion? Om jag ska ta mig själv och vara lite subjektiv måste jag säga att jag ifrågasätter  all slags religion på grund av min egna tvivel på mycket. Så för att få en försäkran på att vissa saker kanske stämmer måste man kunna fråga utan att få ett svar som om man menade illa.


Ha det!

//LexX

Av Lexxx - 4 mars 2012 10:56

"Jag seglar på ett par vita moln, men vet ej vart jag är på väg.

Du vet hur mycket ja älskade dig men nu går jag i förväg. 

Jag seglar på ett par vita moln och hoppas du förstår

Att ju längre tid jag spenderar tid med dig river du upp mina sår."

LexX 2012-4/3



Fy vilken dikt man kan komma på när man är Trött, seg och allmänt.... Dryg??

Men så som det står i texten känner jag just nu. Den känslan suger för all jag vill göra är att vara med den personen. Den här personen var den jag vill dela mitt liv med ett bra tag. Men som denne person en gång sa : Shit happends.

De orden tog kol på mig ett tag men jag är över det nu. Framtiden har mer att erbjuda och det ska man ju vara öppen för.


Jag vet att kärleks drama och allt var det är, är ganska överskattat och för mig att visa känslor för en annan är svårt . Det är många som kan känna så, så jag vill visa att ni många inte är ensamma!


Men helt seriöst, jag kan inte släppa tanken på hur det kunde varit. Kan man det någonsin?


//LexX

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards