LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg under maj 2013

Av Lexxx - 25 maj 2013 15:04

Varför gråter vi egentligen under begravningar? Jag säger inte att det är fel eller att det är konstigt, jag bara vill veta varför.  Ja, självklart är saknaden ofta enormt stor efter personen som gått bort, men är inte en begravning också en del av livet vi får tacka den som gått bort för allt fint den givit en. Och då menar jag inte saker, utan kanske något personen lärt en eller liknande och det är väl glädje och tacksamhet man ska visa då, inte sorg. Så varför gråta?

 

Jag slår vad om att jag inte är den enda som inte stormtjuter när något dött, även när de stod en väldigt nära. Ja, jag har ganska nyligen varit på begravning för en väldigt nära person, ja jag grät, men inte under begravningen. Det kanske låter riktigt lustigt men jag vill inte ha tårar när mina nära och kära begraver mig. Jo de får gråta för att jag är död, men varför gråta om man är tacksam över att man ens fått ta del av en persons liv?

 

Ni måste hålla med mig om att det är lätt att planera riktigt stora saker, som ex.

Hur bröllopet ska se ut. Har man ens ett tillräckligt med bra lön och ett bra jobb när man vill ha allt det här med bröllop och resten? Är ringen kanske det som är viktigare än klänningen?  Vilken årstid blir bröllopet? vilka blommor?  På stranden eller i kyrkan. Ska man ens gifta sig? Präst eller bara någon okänd. Hur många gäster ska man ha, eller blir det bara privat?  Hur stort hus man ska ha, vilka djur man vill ha i eller utanför huset. Man kanske inte ska ha hus. Ska man skaffa barn? Ett barn räcker. Två för att inte det enda barnet ska bli bortskämt. Två hundar och en katt.

 

Varför planera för mycket, vi kanske inte ha en man eller kvinna i vårt liv när vi är där vi vill vara i tiden i våra liv. Jag har tänkt de här frågorna tusentals gånger, men jag inser tillslut att det är så dumt att planera något som ligger kanske tio år fram i tiden (för jag menar, jag är ganska ung). Men ni som tänker lite likt mig måste hålla med om att få genomföra allt det här och få det man söker måste vara meningen med hela livet. Eller är det där våra liv börjar? Den dagen, den glädjen ;)

 

Det var allt för nu! Hoppas ni har ett bättre väder än mig! Ha det.

//LexXx

 

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards