LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

En ny vändning & Ta vara på den korta tiden!

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det. 

 
Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad där jag hade tänkt att läsa till undersköterska! Flytten kommer dessutom innebära att jag flyttar tillsammans med AC! Ja vi är ett par än, och självklart har vi haft våra motgångar. Men han ställer upp för mig som ingen kille har gjort innan. 

 
Jag vet att jag har varit upptagen mycket, delvis för att jag har haft fokus på mitt ex, min nuvarande och mitt förflutna som inte vill sluta förfölja mig. Jag har under de senaste månaderna fått läsa igenom min 7 cm höga journal som har legat och dammat i flera år utan att jag vetat att jag har kunnat få läse dessa papper. Det är riktigt hemskt att få läsa hur en så ung flicka får vara med om mycket... Och mitt hjärta skriker och gråter för alla barn som har hamnat fel. 

Nog om sorg! Jag har planer för att förflytta mig till Växjö med min älskade och jag är riktigt exalterad! Dock vill inte min kommun samarbeta med mig. Men det löser sig så länge man vill tillräckligt! 

 
En sak om kommit upp i många ämnen den senaste tiden i mitt liv är hur man inte tar ansvar men gärna vill ta på sig för mycket . Som ett ex. Vi har ett avlastningsbarn hemma. Hans mamma var runt 19 årsåldern när hon fick honom och han är snart 3 år. Hennes mamma är inte en bra förälder och lämnade sin dotter till en annan familj när hon var yngre. Nu när pojkens mamma har det okej med sitt, (dock inget jobb men en kille som försörjer dem...) så vill hon ha ett nytt barn. I mina ögon är det lite väl mycket om hon inte ens kan ta vara på det barn hon har nu... Men vad har jag egentligen att säga till om? Så länge min nya kära lekkompis mår bra gör jag det med! 

 

Den tanken leder till en annan jag har haft länge och diskuterat mycket om. Min förra kollega kommer från kina och har bott i Sverige i ca. 3 år. Hon och hennes man kom hit och lämnade sin dåvarande 1 åriga dotter hos min kollegas föräldrar och har då bara setts 2 gånger sen de flyttade hit och har de pratat i telefon eller camat mycket... I mina ögon är det hemskt och även för dem, men tydligen är det vanligt att de gör så. Jag skulle aldrig kunna skapa en varelse för att sedan lämna den åt sitt eget öde när de är så unga... Men jag kan egentligen inte ge ett riktigt utlåtande heller, hade man levt som dem så hade jag kanske gjort liknande. 

 

Jag tycker att man ska ta vara på den korta tiden man har med sina barn, senare är det deras tur att välja om de ens vill spendera denna tid med oss. Och vad har vi gjort då? Valt oss själva först eller jobb, sprit och pengar? Bara en tanke ! 

Det var allt för nu! Ha det bra och ta hand om er och era nära! 

// Lexxx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Av Lexxx - 3 december 2013 16:08

Okej , när vet vi egentligen vad vi vill med våra liv ? Visst det finns kanske drömmar och tripper som vi kanske vill göra , men när vi verkligen vill ha något som varar hela livet , hur vet vi att vi verkligen vill ha det och inte tröttnar ? Jag...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards