LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Lexxx - 9 mars 2012 19:31

Ibland orkar man bara inte ta tag i saker och den känslan har jag nu." Jag borde egentligen det", "mina planer är så" osv. Jag brukar säga till dem som säger mycket men inte gör mycket åt de dom pratar om är allmänt lata. TA TAG I DET DU VILL FÅ GJORT.


Jag sitter just nu på golvet och försöker packa, men dum som man kan vara sitter jag och "lyssnar" på Criminal Minds ( ett fantastiskt program, enligt mig) och fastnar för allt som sägs. Dock har jag svårt för de flesta börjande scener i avsnitten, då menar jag sekunden innan mördaren, kidnapparen eller den "onde" gör sitt brott. Det är liksom ljudet på musiken som blir "jobbigt" spännande och jag har vid vissa tillfällen stängt av ljudet och kollat vidare. Ni som känner igen sig , visst är det kul när man upptäcker att det är försent att trycka av ljudet och kommer på sig själv med händerna för öronen?


Som sagt jag slö packar och upptäckte ett underligt plagg i min väska jag stor packar i. Jag vet inte om det är ett tränings plagg eller kanske någon okänd baddräkt eller en sån där dräkt brottare har. Vilket fall ska jag sätta upp detta underligga plagg på våran anslagstavla och skriva en lapp. Texten får bli följande ; Okänt plagg saknar ägare, kanske du kan bli det? Om inte, bränn skiten!



De var allt för nu, ha det!

//LexX

Av Lexxx - 9 mars 2012 13:13

När man arbetar eller suderar tills man når den gränsen att man spyr när man känner att det är för mycket på kvällarna är det nog ett tecken på att man ska ta lite ledigt. I alla fall i min åsikt. Så jag kommer att ta ledigt från allt i ca en vecka , kanske mindre och hitta på något som känner mig lite fri, åka skidor. Jag åker imorgon så ni kanske hör något av mig ikväll .


Ni som känner det samma i all denna stress vi lever i, unna er något ni tycker är skönt eller avslappnade. Stäng av era telefoner, dra ur sladden i hemtelefonen, Ta för bövelen lite ledigt. För vi lever i dag där allt ska gå så fort och det leder ju till att många mår riktigt psykiskt dåligt! och det är bara vi själv som kan "bota" det vi mår dåligt över. Och jag tror att mycket av det som orsakar dåliga nätter och dagar kan vara denna stress, så unna er en helg, en dag eller bara en kväll att njuta av något enkelt om ni känner att det är för mycket att ta ledigt en vecka. Ni är värda den tiden!


Det var nog allt för nu, ha det.


//LexX 

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards