LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg under januari 2013

Av Lexxx - 8 januari 2013 22:19

Spänningen stiger när man försöker börja på något man borde ha gjort för länge sedan. Spänningen kan uppkomma när man ger sig in i något man inte vet om man kommer klara det. Spänningen stiger ännu mer när man har press på sig. Okej ni har nog fattat, jag är riktigt spänd. Jag kanske ska kalla det nervös. Nej jag blir inte nervös. Eller kanske ibland. Men låt oss kalla det att jag är spänd, det får mig att låta mindre sårbar.


Det jag är spänd inför är att jag äntligen tar tag i att ta mitt körkort! Okej kanske inte vad ni tänkte er, nu kanske ni tycker jag är patetisk som byggde upp den där spännande trumvirveln… Eller inte. Vilket fall har jag svårt för att tänka mig att jag ska sitta och plugga teori. Jag menar, jag var ju så sjukt trött på skolan och nu ska jag plugga igen. Men ni som är i samma sits och kanske har samma tankar, det är ju värt att ta det! (Elller?!) Men så länge man håller sig skärpt och försöker att inte flamsa bort sina möjligheter så tror jag att de flesta klarar det mesta.


Jag har börjat på ett av mina mål nu också! Dagens första cykel tur till och från jobbet blev äntligen av trots det lite tråkiga vädret. Men det regna ju inte i alla fall så jag är nöjd. Men på riktigt, jag trodde att jag skulle svimma efter en rejäl backe. (men jag ser mellan fingrarna, alla julmat är lägger ju sig överallt!). Men det är inte sista cykel turen, ni måste medge, det är gött att rör på sig då och då!

Det var allt för nu, ni får ha det gött! Själv ska jag krypa ner till Robin Hood serien och sen såga ved.

//LexX

Av Lexxx - 7 januari 2013 21:37


Jag ÄLSKAR att krypa ner med en kopp kaffe eller varm choklad och starta en bra serie! Visst filmer kan vara mysiga, men enligt mig tycker jag serier är roligare för man lär känna karaktärerna bättre och ”djupare”. Min absoluta favorit serie som nästan alltid varit är Grey´s Anatomy. Även om jag, som många andra gjort, sett alla avsnitt och säsonger så får jag inte nog! Jag trilskas med att få ihop alla boxarna med och enligt mig är de ganska dyra. Men det finns ju repriser. Dock har ju inte repriserna extra mattrialet som jag vill ha…

 

Igår såg jag klart alla avsnitt av sista säsongen från den underbara serien ”Friends”. Jag har sett många avsnitt, men aldrig i följd och fick nyss reda på att min bror en box med alla säsonger och avsnitt. Så jag fick ett ryck och kollade igenom alla. Dock måste jag säga att jag är lite missnöjd med slutet, för det fanns några frågor kvar för min del. Men jag kan inte klaga annars, en störtskön serie!

 

Nu har jag släppt Grey´s ett tag, istället är det serien Robin Hood jag kollar om igen. Och åter igen kollar jag i ordning, för man vill ju inte missa något! Jag har även följt CSI Serierna (alla), Scrubs, Desperate Housewife’s, New Girl, One Tree Hill, Tru Calling, Sex And The City och MÅNGA FLER!

 

Men nu måste jag fråga, är det någon serie som jag missat att se som ni rekommenderar? Jag är som sagt svag för serier och jag gillar komedi och action eller en blandning. Hoppas ni kan komma på något tips!

Det var allt för nu, ha det gött!

//LexX

Av Lexxx - 6 januari 2013 20:30

Jag har aldrig spenderat riktiga många timmar med en och samma person mer än kanske en helg. Visst, när jag var yngre så var jag mycket på läger och då kanske man var med personer i 7 – 8 dagar, men då kunde man byta personer om man blev trött på dem och ladda om batterierna. För jag menar, vem bir inte trött på en och samma person efter många timmar?

 

Men nu, efter 9 dagar och 10 nätter känns det den där utråkade känslan jag ibland kan få helt bortblåst och jag vill inget annat än bara ligga här i hans famn och kyssa på honom. Jag kan inte hjälpa det att han är den enda jag vill vara med. Inget gör mig mer varm när jag ser honom på morgonen. Ingen har fått mig att pirra till i hela kroppen när han drar mig tätt intill på morgonen när han vaknat och fortfarande är i drömmarnas värld. Men det är ju faktiskt bra att han gör mig så här … Glad!

 

Men den värsta delen är nu, nu när jag ska sova ensam igen. Nu när jag ska vakna upp utan någon där. Jag och EM pratade om nätter när man drömmer hemska mardrömmar och hur uppskattat det är att ha någon man kan krypa nära och känna sig trygg hos. Är det inte en av världens skönaste känsla, att veta att man kan bli liten igen och bli tröstad en liten stund?

 

Ja, jag vet att jag inte gillar det där med kärleks babbel och sånt där trams. Men jag är nog på väg att ändra lite uppfattning om kärlek. Men inte förhållande, för det är en annan femma!

 

Men det var allt för nu, ha det gött så länge!

//LexX

Av Lexxx - 5 januari 2013 22:30

Går dagen var väldigt mysig. Jag har lärt mig att det inte alltid behöver vara konflikter i ett förhålande för att få det att funka. Ja, jag har lite störd uppfattning om det hälsosamt förhållande, men vem har inte det nu förtiden? Vilket fall så åkte A och tränade på förmiddagen och jag passade på att vara en snäll flickvän vilket betyder för mig: STÄDA. Eftermiddagen kom och vi myste med en härlig middag vi båda kokade ihop, efter det åkte vi till bion för att se The Hobbit. Ja, vad kan man säga om den? Riktigt bra, eller ja, fantastik! För alla oss som älskar äventyr kunde de inte ha gjort den så mycket bättre.

 

Jag och Em diskuterade en dag om hur vissa tider vi tjejer kan bli för slappa i ett förhållande. Istället för att sminka oss och klä och lite finare än vanligt kan vi åka i mjukisbyxor och en sliten T-shirt när vi ska till våra partners. När den tiden kommer vill jag själv kunna tänka hur jag skulle känna mig om min partner skiter i att ta på sig ett par lite snyggare jeans och går i slitna mjukisbyxor och en sketen t-shirt. Jag hade inte velat ses ute med honom.

Dock har jag nog själv, som säkert många andra hamnat i en sån där period där man inte riktigt bryr sig om hur man ser ut. Jag menar killar, smink får oss att se vackra ut, men är det inte lite insidan? visst jag kan vara ytlig när det gäller hur man klär sig när man ska ut på stan. Man kan ju inte se allt för jävlig ut, eller?

 

Så är det okej, eller blir vi FÖR lata när vi kommer till en viss tid i ett förhållande?

 

Men det var allt för nu, hoppas ni har det gött!

//LexX



Av Lexxx - 4 januari 2013 15:49

Nu är det den fjärde dagen på det nya året. Jag tänker inte ursäkta min komentar nu, men ni som verkligen trodde på att jorden skulle gå under den 22 dec, ni är väl goa?

Så hur ser vårat 2013 år ut nu då? Mitt ”nyårs löfte” är att jag ska ta mitt körkort. Lycka till säger jag till mig själv efter som att jag inte ens tror på löften kommer det här jag nog inte kunna hålla detta, men det är värt ett försök.. En annan sak jag har som mål och inte löfte är att försöka minska på alla sötsaker och börja träna regelbundet. Innan snön, kylan och isen kom kunde man i alla fall cykla. Men det får bli mer till våren.


Vad är era löften och mål?


Jag vet att jag har varit kass med uppdateringar och jag antar att ni som en gång följde mig inte längre gör det, men här är mitt andra mål, jag ska bättra mig med bloggandet.

Det som kanske har tagit mycket av min tid, energi och tankar är nog jobbet och en ny relation som jag sagt i tidigare inlägg. Jag har ofta varit emot förhållanden och nu när jag är i ett jobbar jag skiten ur mig för att få det att funka och inte ge upp när det är ”tufft”. Jag suger på förhållande fronten men jag är villig att ge det lite tid. Det är väl det förhållande kanske behöver mest, tid.

 

Men det var allt för nu, hoppas att ni alla lyckas med era löften och mål, jag vet att  jag ska kämpa som en galning med mina

//LexX

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards