LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg under september 2012

Av Lexxx - 13 september 2012 20:19

När man ser många människor som har en partner ser de ganska lika ut. Då menar jag inte typ syskonlika, mer samma klädstil, kanske likadana glasögon eller att båda har det. Samma kroppsbyggnad osv. Självklart är det många motsatser med, men i helgen när jag satt och väntade på en person så gick det många ”par” förbi där jag satt och de flesta var väldigt lika varandra. Är det så att vi drar oss till dem som är oss lika utseendesmässigt? För det flesta dras väl till såna som är annorlunda (eller motsatsen till sig själva) inombords och lika till stilen, eller har jag helt fel? Men är man verkligen sån person som man visar genom utseendet eller är det också en av många roller vi ”ger ut” när man är med någon?


Många som jag umgåtts med har påpekat att jag är en översprallig person och har svårt att koncentrera mig. De säger att jag kan vara för pratsam och ibland för mycket. Men är inte för mycket bra ibland? Jag menar på att de som bara är tysta och (ibland gråa) bara försvinner in i dimman. Men det kanske kan bero på att det jag ser som motgång kan bli en positiv sak. Men det är klart att alla människor ska kunna ha sina dåliga dagar. Men bara för att jag visat min överspralliga sida och gjort mig en roll för många människor så har jag en seriös sida. Dock får de flesta inte se den och tycker då att jag borde ha någon som är motsatsen till mig själv. Alltså en grå människa med fötterna på jorden. Själv tror jag att alla de som har rollen ”grå” har en vildare sida av sig själv som många inte får se, för att de blir dömda för fort som ”den gråa” och blir kanske trivsamma i den rollen. Som mig, fast tvärt om. Jag säger dock inte att alla människor är såna, men jag kan tänka mig det.


För mig spelar alla människor många roller i sitt liv. Det kanske jag skrivit förut, men jag tycker att det är intressant hur vi beter oss bland vissa och ändrar beteende med andra. När jag är med min bästa vän Em är jag lugn och kan i flera timmar ligga och prata och diskutera om allvarliga saker och såklart roliga saker utan att tröttna. VI kan ligga och bara var och inte göra så mycket. Men däremot när jag är med andra inte så nära vänner kan jag inte sitta stilla en sekund och behöver röra på mig eller kolla på film. De flesta kan inte ta mig seriöst, de tror att allt jag kan är att skämta och tar livet som en klackspark, vilket jag verkligen inte gör. Jag är en clown i dessa människors ögon och en seriös person i Em´s.

Men varför göra sig besväret att göra dessa roller för olika mäniskor? Jag är självklart mig själv när jag är en clown och när jag är seriös. Det är bara det att jag hellre att de jag möter har ett leende på läpparna när vi säger adjö än att de har någon irritation eller sorg i kroppen. Dock menar jag då inte att jag är ledsen när jag varit med Em, det är inte det jag säger. Men med vissa personer behöver man seriösa stunder med. Jag tror inte man klarar sig annars.


Det var allt för nu. Ni läsare som är kvar och följer mig får nog vänja er att jag kommer in då och då, för mitt jobb tar min tid och energi lite mer nu. Men jag ska inte sluta blogga, än i alla fall ;)

Ha det !

//LexX

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards