LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Nya intressen Och Vänta inte på att kärleken ska hitta dig, men du kanske inte ska jaga den heller!

Av Lexxx - 28 mars 2012 20:39

Trolleri, Cirkusar och alla möjliga konstnärer som kan sin sak beundrar jag. Det är fantastiskt hur bara en person kan förbluffa flera tusentals människor på en och samma gång. Just nu har jag fattat mer tycke för trollkonster och all dess form. Jag har alltid tyckt att det har varit magiskt när någon kan trolla med kort, men vissa kan göra större sker som ex. få en melon ur hatten. Ja jag talar om charlie caper Som vann TV programmet Talang 2008 om jag minns rätt.. Men även andra trollkarlar som Joe Labero får närverna på helspänn!


Så nu vill jag själv lära mig att trolla, kanske inte så där svåra trick, men jag kanske kan lära mig ett och annat om kort trick. Ni som kan kan ju alltid hjälpa mig på något sätt ! Men nog om trolleri prat!


Det är så att jag är ju singel som ni kanske förstått, vilket verkligen har sina för och nackdelar som nästan allt har. Men visst är det så att singellivet kan vara otroligt tråkigt när man ha mer än bara skolan att tänka på. När man är i ett förhållande kan jag tycka att det är skönt att komma hem till sin partner och bara koppla av som man inte gör när man är ensam hemma. Men bara för att man tycker att singellivet är tråkigt betyder det ju inte att man måste ragga upp varje person man talar med.


Jag har hört många som sagt till mig att leta rätt på någon som man kan vara med och inte bara vara "ensam" (detta är nog mest för att de flesta av mina vänner är i ett slags förhållande).  Andra säger att man inte ska leta efter kärleken , den hittar dig. MEN förbövelen! Jag är ung,  jag hittar någon när jag verkligen har behöv av denna någon! Men som sagt, självklart att vi alla människor vill ha närhet, men måste man jaga för att få den då?


Det var allt för nu, ha det!


//LexX

 
 
Emma Parkborn

Emma Parkborn

29 mars 2012 09:22

Fin blogg du har :)

http://emmaparkborn.blogg.se

Lexxx

29 mars 2012 18:58

Tack :) Kollade in din med, riktigt fina bilder och rolig att läsa :)

 
Rickard

Rickard

29 mars 2012 09:34

Hej,
Vad roligt att du gillar trolleri. Jag vet inte ifall du sett det på min blogg men jag lade ut några klipp där då jag trollar. Har trollat i ungefär 5-6 år och kort-magi är min specialitet. Gör dock andra saker också som att sväva, läsa tankar m.m :)

Jag håller med dig, att vara singel har sina för och nackdelar. Jag tycker att singellivet kommer med en skön frihet, men det väger inte upp för hur det är att ha en partner för det är det mesta underbara som finns. Jag saknar närheten otroligt mycket... :)

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

29 mars 2012 19:07

Hej!
Ja, jag tycker att det är riktigt fascinerande att få se när någon trollar. Ja, jag såg det och kommenterade också ;) Det du gör är en riktig konst som jag själv hade velat lära mig, dock har man inte tiden till det.... Men lägg gärna upp fler trolltrick om du kan och hinner :D!

Ja självklart är det skönt med frihet som du säger. Vi är nog rätt lika i detta ämnet :)

 
Ingen bild

ziffia.bloggplatsen.se

29 mars 2012 13:19

ja men visst va dom=)

Lexxx

29 mars 2012 19:03

Ja verkligen! :D

 
Rickard

Rickard

29 mars 2012 21:41

Tack så mycket! Skoj att du tycker så. Kom på nu att du kommenterat. Men du vet.. minnet är bra med kort ;) Blir nog fler trolleritrick snart. Tänkte sommarjobba som trollkarl ;)

Ja, det tror jag med att vi är :D

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

29 mars 2012 21:54

Haha ja det är ju så med minnet ;)
Okej , ser framemot det :D!
Oh va kul! ska du resa runt då eller ska du vara på någon särskild plats? :)

Hihi :D!

 
Rickard

Rickard

29 mars 2012 22:23

Jag ska nog resa runt i hela Värmland isåfall. Så det blir spännande :D

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

30 mars 2012 20:38

Oh vad kul :D! Man kanske ska åka och kolla :D

 
Rickard

Rickard

31 mars 2012 11:04

Ja, det kan du göra vet du! :D Kanske får starta en liten trolleriskola. Det är nog också ett bra och roligt sätt att tjäna extra pengar i sommar :D

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

31 mars 2012 15:54

Haha det ska jag nog om jag har pengar Och tid :D.
Om du startar en sådan skola så har du en som vill anmäla sig :D!

 
Rickard

Rickard

31 mars 2012 16:21

Så trevligt. Fri-biljetter fixas ;)
Haha, vad bra. En elev i alla fall... då slipper jag sitta och lära mig själv i alla fall xD

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

31 mars 2012 16:29

Gött :D!
Hahaha ja det hade ju varit lite tragiskt och ensamt xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards