LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Bara för att du vill ha rätt betyder det inte att du alltid HAR rätt...

Av Lexxx - 22 april 2012 11:04

Kan man inte bli lite lätt irriterande på en person som alltid tror att den har rätt, men har rätt mindre gånger än den påpekar? Jag menar, självklart är det bra med personer som är klippska och allmänbildad, men dem jag mött som kan vara något slag av besserwissrar kan bara teorin av verkligheten och har inte "levt" verkligheten som den egentligen är.


Om man säger något som inte stämmer kan och inte vet att det inte stämmer ber jag om ursäkt över att det blev fel eller om det blev ett missförstånd. Men de som "ALLTID HAR RÄTT" kan inte medge deras misstag utan blir griniga och vänder ryggen till. 

Om man själv har fel någon gång och "Besserwissern" har rätt så blir det respons genom lycka från besserwissern eller någon form av "In-Youre- Face" - reaktion. Men har man själv rätt och Besserwissern fel har jag i alla fall fått som respons : "Jaha"... Eller "okeeeej"...


Vissa besserwissrar står till och med och "Hökar". För mig innebär det att en person står och kollar intensivt när man arbetar med något praktiskt och bara väntar på att man ska göra något fel. Och när man kommit till felet så är Besserwissern där direkt och påpekar felet utan att veta hur man själv går tillväga med det arbetet man har.


En Besserwisser, enligt mig, TAR på sig rollen som lärare och "Storebror/Stora syster " och måste då alltid vara där och rätta till eller "lära" att den andre personen gör fel 


Jag själv är lite lätt frustrerad över vissa besserwissrar. Jag menar, jag kan ta att någon rättar mig ibland, att bli tillsagd att man har fel. Men en som hökar och bara väntar på att jag säger fel eller agerar fel, en sån person tröttnar jag snabbt på.


Det var allt för nu, ha det  

//LexX  


 
 
Rickard

Rickard

23 april 2012 00:00

Jag förstår precis vad du menar, och jag håller med. Jag känner faktiskt en sådan du beskriver. Den personen ska alltid säga emot mig, och ska alltid ha rättnär jag säger något.

Utan att låta som en Besserwisser själv, så har jag oftast rätt, det beror inte på att jag skulle vara smartare än andra, utan för att jag bara säger att jag vet saker om saker jag verkligen vet. Därför säger jag inte ofta att jag vet, om jag verkligen inte gör det. Men denna person gör det. Och jag brukar få rätt, men ändå så säger denna person att jag inte brukar ha rätt, och det är så störande. Sen händer såklart också att jag har fel, och då den personen har rätt.. då är det värsta grejen. Och när mina argument inte går att säga emot, ja, då vill personen inte prata om det mer.

De kan heller inte erkänna sina egna fel. Riktigt jobbigt... :-)


- Rickard

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

23 april 2012 09:43

Åh jag blir så frustrerad på sånt! But what to do? Men jag har nästan börja gå där ifrån när personen börjat få "hybris" över att den har rätt.

Eller hur att det inte kan :-P

//LexX

 
Tjäna pengar enkelt

Tjäna pengar enkelt

23 april 2012 22:18

Låter 13 00 kr på två dag fel för din blogg? Hur tror du Kissie har råd?
Då får flera tusen läsare + åk på resa med kompisar till new york och shoppa inne i victoria secret? Får du inte åka på resa?
Passa då på köpa allt som är inne och bli populär?
OCH kända designers kommer även vilja samarbeta med dig!
Så jag lever och jag har precis fyllt 15 år..

JAG LJUGER ALDRIG och har alltid bevis upplagt: http://tjanapengarenkelt.blogg.se

http://tjanapengarenkelt.blogg.se

Lexxx

25 april 2012 22:42

Tack för tipset, men jag tror inte jag kommer satsa på bloggandet, ännu ;)

//LexX

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards