LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Är det någon mer än jag som är trött på... & Sola?

Av Lexxx - 6 maj 2012 16:00

..... Hur folk säger att de är så nöjda med sig själva och sin kropp och samtidigt klagar på andra hur de ser ut? Ser ja ut som jag gör, gör jag det för att jag mår bra med mig själv, inte för att du ska ha något att klaga på!

......Hur vissa klagar på hur de ser ut, dag ut och dag in men inte gör något åt saken? Kanske dags att att saker i egna händer i stället för att klaga.

......Hur vissa kan säga saker genom interntett men inte "Face to Face". 


Alla har nog någon gång hört tjat av folk som klagar på deras utseende som när de säger "Jag är sååå tjock nu" eller "Jag ska sluta med söt saker, chips dricka mm", men inte gör något åt det. Jag har hört hur folk ger sig själv komplimanger som "Visst är jag snygg" eller "Jag tror jag har det snyggaste håret ever!" eller liknande. På gott och ont är det verkligen att tycka om sin kropp och sig själv samtidigt är det samma sak med att inte tycka om sin kropp och sig själv, jag menar, enligt mig ska man ju självklart vara nöjd mer sig själv, men det är ju verkligen inte lätt när man har alla dessa komplex och media som skriker ut "Bli vacker , bli perfekt, BLI SMAL!". Dock betyder detta inte att alla "SKA" följa medias "regler". Man gör som man vill, så länge man mår bra.


Ja, självklart är det bra att tycka att man har en vacker kropp kropp eller vackert hår, inga kommentarer för det, för det är ju ganska attraktivt med en människa som är nöjd med sig själv. Men att stå och säga att man är "perfekt" och inget hade kunnat förbättras hur man än gör och sedan kolla snett på en annan människa och säga : " Men jag kan förstå om du vill ändra på dig...BLABLABLA..." Nej det är inte okej! Om en människa nu är så nöjd med sig själv, klanka för bövelen inte ner på någon annan!


Jag hade detta scenariot när jag satt på tåget hem från Göteborg i Fredags. Jag trodde att jag skulle gå i taket. Självklart ska man ju unte tjuvlyssna men ett sådant samtal blir man nyfiken på. Det var några tjejer som hade just denna diskunionen om vad de var nöjda med sig själva. Två stycken ville gå ner i vigt och sen sa en annan just dessa orden : "Jag är helt nöjd med mig själv, perfekta ögon, läppar och mage. Jag skulle inte ändra något för alla pengar som finns. Men jag förstår att du kan behöva gå ner några kilon..." jag säger bara : BLÄH!


Som jag tidigare skrev tidigare så blir jag själv även smått irriterad på de som klagar på deras utseende men inte gör något åt det. Vill du gå ner i vikt, starta med att träna då. Säg inte en massa om hur du går till väga. Ord kan vara meningslöst i detta fall medan handling är guld.


Jag tycker att det där ordspråket eller talesättet stämmer ganska bra ; "Skönheten ligger i betraktarens ögon", dock måste jag då fråga, vad händer med skönheten om betraktaren är blind?


Det var allt för nu, solen skiner och jag ska värma mig i solen och plugga. Ha det!

//LexX

 
 
sofia

sofia

6 maj 2012 16:15

ja men visst va den=)

http://ziffia.bloggplatsen.se

Lexxx

6 maj 2012 16:20

:)

 
Ingen bild

mig

4 juli 2012 16:55

är man 13 år och har en mamma o pappa som inte bryr sig om en och klass "kompisar" som kallar en ful,löngnare,irretarande, och värdelös snälla berätta hur jag kan få dom att sluta, du som verkar veta så jävla mycket! kanske det inte är så jävla lätt att ändra allt på en själv, handlingen som är jä guldvärd är inte så himla lätt at fixa, så berätta, o du stora, hur fan ska jag göra för att må bra med mig själv??? jag får inte banta för min mamma, ska jag bara, jag vet inte, så snälla berätta!

Lexxx

9 juli 2012 09:50

Du behöver inte banta för att förlora kilon, du kan ju träna, motionera eller hitta en sport! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards