LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

När himlen öppnar sig, då ser jag dig.

Av Lexxx - 14 augusti 2012 22:12

Sår läker. Vissa läker så bra att de inte lämnar några spår som kan bevisa att de ens existerat. Andra kan läka bra men inte tillräckligt och de brukar lämna kvar stora ärr. Ärr är ofta inte vackra och de kan ofta påminna om händelsen om varför vi fick det ärret som vi har.


Jag vill tro att samma effekt som ärr har på människor har förlorat någon slags kärlek vid vissa tillfällen. Är det inte ofta så att de som vi inte riktigt fallit för eller fått de där speciella känslorna bara försvinner in i tomma intet eller förblir endast vänner? Okej vi kanske aldrig glömmer dem helt, man kanske hälsar på dem när man stöter på dem eller hörs av någon gång ibland. Där emot de som man föll för och de som vi hade en riktig relation med kan ha lämnat små spår. Jag har många små spår och ett stort ärr.


Det finns många som har förlorat någon som de höll kär. Ett djur, en förälder eller ett syskon. Det finns även de som förlorat deras man eller fru och de som förlorat en bästa vän. Jag förlorade en jag en av mina bästa vänner och en jag älskade. Jag kan säga (utan att söka efter empati eller sympati)att jag vet hur det är förlora ting, men den dagen jag förlorade honom så förlorade jag en stor del av mig själv. Jag måste erkänna att jag aldrig vågade säga att jag älskade hans sällskap och beundrade mycket av vad han gjorde. Han fick inte bara mig att leva utan alla runt om kring sig. Visst, jag var ung och han lite äldre, men han var så smart för sin ålder. Han blev inte ens 20 när leukemin tog hans liv.


Varje år åker jag själv till sjön jag, min bror och han åkte för att ha en bra stund och fiska. Jag åker dit för att kasta i något som betyder något och något som är gammalt. För det är vad han rådde mig första gången han såg mig gråta. ”För att försöka glömma det som sårade dig nyss borde du testa att kasta något som inte betyder något. Och för att försöka att gå vidare borde du kasta något som betyder någon nu för att sikta till något som kan betyda mer än det du kastade”. Jag vet inte hur han tänkte, men det fungerade. När han dog kastade jag ett gammalt smycke jag fick av en man jag en gång kallade ”pappa” och ett brev som jag hade skrivit till min bäste där jag hade skrivit att jag var förälskad i honom (fegt? Jo jag vet). Nu bär jag en ring som många tror är en förlovningsring, men det är det utan tvekan inte. Den symboliserar den jag än gång var när jag var med honom och den symboliserar även honom.


Men inget förändrar att han är borta och jag vet att jag kan gå vidare, för han finns vid min sida och vakar över mig. Kanske inte som en ängel, men han finns här och det vet jag! ”När himlen öppnar sig, då ser jag dig”, det är det jag har i huvudet när jag ser hur vacker det ibland kan skifta från regn till solsken. Kanske oviktigt, men det var så våran första fisketur gick till och den glömmer jag aldrig!


Det var allt för nu, ha det!

//LexX

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards