LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Räcker det om jag står här medan du tar ut din ilska på mig?

Av Lexxx - 10 juli 2012 22:46

Många personer jag vet kan gapa och skrika när de behöver få avreagera sin ilska. Andra stänger inne den och låter den växa tills den svämmar över och tas ut på felperson. Men de som är tyst med sina känslor? De som inte exploderar, vart hamnar deras ilska eller känslor?

Idag under mitt kvällspass på resturangen gick en väldigt stor diskussion igång. Dock vet jag inte vad de diskutera om för resten av personalen som jobbar på restaurangen kan nästan bara Mandarin, så jag kunde inte förstå ett smack. Men man märkte verkligen att det var en stor frustation i luften och i sättet de talade till varandra. Tur som vi hade kom de få kunder denna kväll och när de kom kunder var allt ”vanligt”. Vi människor är gjorda på att låtsas som ingenting ofta verkar det som-

Killen som jobbar i resturangen var den som verkligen exploderade och ropade och hade sig, medan tjejen stod mycket tyst och sms-ade och sa några ord då och då. Men så fort tjejen sa något mer en ”mmm” eller liknande så blev kille mer intensiv i sitt tal och tjejen tystnade och fortsatte att sms:a.

För mig som var åskådare var det både intressant och lite skrämmande. Man visste inte vad som skulle hända näst, om det skulle flyga stekpannor eller om de skulle kramas och bli vänner. Jag ville så klart inte lägga mig i så jag lät bli att fråga vad diskussionen handlade om. Men jag måste erkänna att jag var sjukt nyfiken.

Hur är ni när ni diskuterar och situationen leder till att ni blir mer och mer frustrerad. Är ni den som står och ropar och skriker och gör stora handgester eller är ni den som låter den andre gapa av sig och pratar lugnt och metodiskt för att lösa problemet ”smidigt”? Kanske ni är lite av båda. Eller så kan ni ju vara en som bara går när man ser ett bråk gå igång.

Jag är nog själv lite av varje, jag kanske inte är dem typen som skriker mycket, men man kan ju höja rösten. Men det var allt för nu, ha det!

//LexX

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards