LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Vad kommer här näst, en Gul gris med rosa bikini? Jo det blir kärlek...

Av Lexxx - 2 april 2012 19:00

Kärlek är vacker, kärlek är bra.

Kärlek är något alla borde få ha.

Kärlek är gränslös, kärlek ska vara sann.

Jag vet att det blir kärlek när vi funnit varan!

LexX

****************************************

Det är bannemej kärlek i luften fortfarande. Man kan inte undgå att tänka tanken om att ha någon att vara med när man ser och hör om alla par runt om sig. Romantiken liksom smittar av sig enormt! Lite avundsjuk är jag allt, men jag är inte desperat... Än 

Jag har en fundering på hur bi tycker an ska "vårda" sitt förhållande. Ska man alltid fira en månads dag? Missar man att säga hur vacker denna person du är tillsammans med när den klär upp sig får man skit då, eller ger man skit? Måste man höras varje dag? Måste man smsa var eller varannan timme och fråga vad man gör? Om man missar att svara på sms eller när man ringer, blir man förbannad då eller viftar man bort det? Eller ber man tusen gånger om ursäkt för att man inte svarat och man måste ge förklaringar till varför? Och den "stora" frågan, MÅSTE man säga att man älskar varandra varje gång man ses eller säger god natt som ex?


(Märks det att jag känner till kontrollfreak?)


Jag kan tycka att det är gulligt ett tag när man frågar hur allt är, men att checka in på en precis varje minut är lite för mycket, håller man på med något behöver man inte svara samma sak varje minut den andra frågar.

Jag tycker heller inte att man ska behöva höras varje dag, jag menar, då får man reda på mer saker dagen efter och då blir det ju lite mer intressant att lyssna.


Svarar man inte i samma sekund som den andre personen skickat ett sms blir man väl inte förbannad för att den inte svarar. Man kanske inte har tid just den stunden. Man behöver ju inte bli paranoid på grund av ett senare svar, eller? Och jag menar, måste man förklara sig om varför man inte svarat med ett långt sms känns det inte som att man litar på varandra. Man kan ju bara säga att man var lite upptagen. Men vill man förklara säger jag inte att det är fel. Överdriv bara inte…


Jag vet inte svaret på det sista, eller ja, hur jag tycker. Det är ju vacker, men som jag tidigare skrivit kan jag tycka att de orden är så överskattade, eller ord som man bara slänger ur sig. Nej det är inte det att jag inte Hatar dem, men de är så… Enkla ord. Men självklart att man gillar de orden när man får höra från den man faktiskt ÄSLAKR!!!  


Som den optimistiska pessimisten jag är mot kärlek och förhållanden så vill jag bara få fram en sista sak i detta inlägget, jag tycker det är vacker med förhållanden, jag är bara inte i ett själv. Kalla det avundsjuka eller vad som helst, eller kanske att jag saknar närheten och den där riktiga kärleken!   


Ja, det var nog allt för mig just nu, ha det!


//LexX









 
 
Rickad

Rickad

2 april 2012 20:58

Hej.
Tycker du har ganska bra tankar kring detta. Eller bra och bra, det är ju relativt. Men det stämmer i alla fall bra med min bild utav ett förhållande.

Jag saknar också närheten och kärleken. Det komiska är att jag försöker avfärda det och ta det dag för dag. Men i slutändan finns det någon som saknas i mitt liv... den där speciella personen man kan krama på och ta stöd ifrån och få massor med närhet och kärlek ifrån. Tänk bara att vakna mitt i natten och ha sin älskling bredvidsig också bara kunna krama om henne och somna om :D

/ Rickard

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

2 april 2012 21:30

Hej!
Ja, för mig är det okej om det ex. går någon dag innan man hörs igen. För mig kan det bara kännas bättre att få lite av den längtan av att man hörs av senare! :)

Jag vill också vakna upp med den den där speciella personen vid min sida. Om jag nu hittar denne så kanske jag slutar drömma mina mardrömmar... Närheten... Det är nog något man saknar som singel och då menar jag inte sexet ;)
//LexX

 
Lebanezza

Lebanezza

2 april 2012 21:21

Ha en fortsatt trevlig måndag :)

http://lebanezza.blogg.se

Lexxx

2 april 2012 21:26

Tack det samma :)

 
Rickard

Rickard

2 april 2012 21:44

Hehe.. mm.. närheten, ja. Den är underbar :D Sexet är ju inte något man saknar på samma sätt. Personligen saknar jag allt mysande och gosande. Sen kommer sexet, då man faktiskt har hittat någon man tycker om :D

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

2 april 2012 22:05

Jag ska sätta en skylt vid mitt bröst är det ska stå följande ;

Sökes ; kille som inte måste stirra hit för att tänka på sex utan för att få mysa... Utan sexet!
Hahha...

 
Rickard

Rickard

2 april 2012 22:27

Haha. Låter som en utmärkt idé. Frågan är om någon kommer komma... dagens samhälle är ju lite fucked up :P

http://www.rickaker.bloggplatsen.se

Lexxx

2 april 2012 22:32

Det är ju så illa sant :P!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards