LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Vad ska man egentligen tycka, eller har man ens rätt att lägga sig i?

Av Lexxx - 8 juni 2012 22:50

Vi alla har nog någon gång lagt sig i i ting som vi inte borde. Jag vet att jag blir mer inblanda i ting jag inte borde. Och för mig är det viktigt att se till att allt inte alltid är "på den ljusa sidan", även om jag helst se allt "från den ljusa sidan".


En person som jag känner ganska väl har lätt för sig att "falla" för fel personer. Själv är denna inte perfekt heller, men vem är det egentligen? Vilket fall så har denna vän gått och kärat ner sig i en som denne inte borde. En som varit, kan jag nu nog säga, förlovad. Den förlovningen har uppenbarligen inte varit så bra heller, enligt de båda och min vän, men varför stöter man på en annan person om man fortfarande är i ett förhållande. Jag som nära vän till den som inte är förlovad blir så kart ursinnig. Jag vet att jag inte har något med det att göra, men kommer man med en sån här sak så har jag rätt att tala och säga mina åsikter. Självklart kommer min gode vän med ursäkter och " Jo , jag har tänkt i de banorna med". Men vad hjälper det? För mig är ord meningslösa när handling visar annat. Min vän säger gång på gång att denne aldrig tänker i framtidstankar, men har mer eller mindre börjat planera hur min vän ska göra med jobb, anpassa om vart den ska söka jobb , ifall denna relation med den som är förlovad blir mer seriös.


Seriös... Ja om man nu inte kan med att säga att ens förhållande suger för att den ena inte har några känslor och utnyttjar den andre på pengar till hästar, bilar och lägenhet, varför blanda in en  annan i skiten och göra det värre?  För det var just det den förlovade var trött på, att alltid hamna i andra hand, men med min vän kändes det väl som den förlovade kom i första hand. Men det ger förbövelen ingen rätt till att smyga bakom ryggen!!!!  


Jag blir galen! Och på toppen av det ringde min vän idag. Jag kan inte annat än säga va jag tycker när det gäller min vän. Jag har sagt många gånger om just denna relationen att min vän är ett lika stort svin som den förlovade är. För den för lovade har inte berätta om min vän, givit löften, hotat med att gå tillbaka till sin nuvarande, kort sagt , ett svin i mina ögon . Kan människan inte för guds skull ens avsluta ett förhållande innan denne går vidare? Otrogna svin! Visst, det är inget sexuellt, men att bjuda hem en annan person på tu man hand så är det ju ett tecken på något.


Jag har sagt rakt ut följande saker ;

1. Kan denne förlovade göra så mot denne person kan den lika väl göra så mot dig!

2. Har du ens tänkt på hur hon kommer att må?

3. Om du kan göra så mot en kan du ju lika gärna göra det mot en annan och en vacker dag kanske den andra blir jag (inte för att vara självisk, men man kan bannemej inte lita på någon!)

4. Du är ett lika stort svin mot den andra som den andre förlovade!


Jag sa dessa saker för att jag bryr mig, för att få vett i människan, för att visa att jag finns här. För det är ändå viktigt att ha någon som ger de "tuffa" resposerna, det kan jag kalla för en vän. Jag har alltid varit så mot mina riktigt nära vänner, hamnar de i ett läge där de kan ändra på sig så säger jag det till dem rakt ut. De gör samma sak för mig och det har alltid hjälpt.


Nej, jag säger bara det, inget illa menat men Jesus, Gud och Den helige anden, men det funkar inte med meningen "Behandla andra människor som du själv vill bli behandlad.". Eller du kanske menade att alla ska behandla varandra med skit? För då har vi lyckats en bra bit på vägen till ditt rike kan jag tycka!


Det var nog allt för nu, ha det gött och snälla, va lite bättre mot varandra och om ni vet någon som är som min vän, säg ifrån!

//LexX

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexxx - 30 september 2014 23:22

Hej till på dig som läser denna blogg! Nu är jag tillbaka men byter blogg p.g.a mycket ny miljö och vill helt enkelt byta allt jag haft och se nya möjligheter! Ni finner mig nu på www.nattstad.se/Lexxx Tack för att ni följt mig!! Med vanliga Häls...

Av Lexxx - 27 april 2014 20:12

"Definiera ordet otrogen" Ja, vi alla ser nog den punkten på olika sätt. Det har jag säkert sagt tidigare, men jag tror inte på otrohet och när det har begåtts att man kan gå vidare i ett förhållande. Sen är ju frågan på vilken "grad" man är otrogen ...

Av Lexxx - 26 april 2014 14:18

Jag vet att jag kommer och går. Jag vet att jag är mer iväg än här och nu och jag ber som vanligt om ursäkt för det.   Mitt liv har tagit en vändning, till hösten ska jag förhoppningsvis flyttar jag från landet till lite en lite större stad d...

Av Lexxx - 5 december 2013 09:30

Stressig . Det vill jag säga att vill jag påstå att världen är . Mina månar är oftast de samma , jag börjar inte för ens vid halv elva men är i stan vid 9 för mina bussar slutar gå vid 8 på morgonen . Därför hamnar jag alltid på en bänk mitt på centr...

Av Lexxx - 4 december 2013 09:06

Kan man någonsin kalla sig rik om man jämför med alla politiker och människor med alla dessa höga inkomster ? Den högsta summan pengar jag har haft på mitt konto har varit runt 20.000, men vad är det jämför med millioner ? Personligen är jag in...

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards