LexxX - Lev nu, ifrågasätt sen

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Lexxx - 4 juni 2012 23:06

Jag blir så förvirrad. Jag tyckte att vi tjejer gjorde det oklart för er killar men va in i gallsindagar, ni killar gör vissa saker oklara med! Men jag ska göra en sak klar för vissa killar, i alla fall från min sida!


1. Är ni intresserade, låtsas då inte att ni inte är det.

2. Ni killar som kommer tillbaka för att ni tycker det är kul att "röra om" i vad det nu är man har så lyckas ni aldrig, det stämmer att när någon lämnar en annan så tar den som lämnar en del av den andre som aldrig kommer tillbaka. Har ni inte tänkt på att ni kanske tar med eran kärlek på samma gång?

 3. Är det något mellan dig och den du gillar, säg det då! Och ja självklart kredit till er som säger det    


Det var tre av redigt många punkter jag kan rabbla upp. Men på riktigt, är det verkligen ett spel livet går ut på? Kan man inte bara... bara vara. Är man vänner då är man det. Vill man ha mer, då gör man något åt det.Vill man bli lämnad ifred, då säger man att man vill det. Vissa saker kan man visa svart på vitt.


Något annat som verkligen förvirrar mig är er som kommer tillbaka och tror att allt är okej efter att ni bara lämnat en för att svårigheter händer. En person som bara går för att det är tufft en stund är inte värd att få komma tillbaka och hamna på på ruta 24 när de egentligen ska tillbaka till ruta 1. Jag har släppt in fel personer för att jag trott att de har ändrat inställning eller blivit bättre människor. Men alla människor kan inte bli förlåtna gång på gång. Det är som när man ser de som blir misshandlade. Klar man kan tycka att de ska kunna resa sig och gå sin väg, behålla sin stolthet. Men det är inte alltid så lätt, för de som inte varit i den sitsen vet inte vad den utsatte har i sina tankar. De kanske bara ser det goda i personen de förlåter om och om igen. Jag tror att det är lite av den delen som de flesta tänker när de förlåter andra saker som sårar både fysiskt och psykiskt, att alla har ett gott hjärta innerst inne. Att alla förtjänar en andra chans. Men hur många chanser ska man få ge eller ta innan man inser att vissa utnyttjar de chanserna? Finns det en begränsning?


Jag vet inte, jag jobbar på det själv. Att av sluta en relation på grund av att för många chanser har givits är inte det lättaste, men behövs det så gör man det som behövs, man ska inte såra sig själv för att inte såra andra. (om jag bara kunde lyssna på mina egna råd någon gång  )


Nej det får vara allt för nu, ha det gött, och snälla, sumpa inte era chanser om ni vet att ni fått en ny chans på något!

//LexX 

Presentation

LexX här då! Hoppas inläggen är något att ha,skriver lite anonymt men det är inte för att jag inte vill att någon ska veta ve jag är, det gör bara mystiken roligare, ha det bra!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Översättning

Bloggar jag själv följer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards